25 Ekim 2017 Çarşamba

Pardus için çalışmalar başladı!

Milli işletim sistemi Pardus için önemli adımlar atılmaya başladı. Kamu Açık Kaynak Konferansı sırasında konuşan TÜBİTAK başkanı Arif ErginPardus yapılanmasının yeniden oluşturulduğunu belirtti. Bu alanda destek bekleyen Arif Engin, özel sektörün katkılarının oluşturulacak yeni sistem için çok önemli olduğunun altını çizdi.


Milli işletim sistemi Pardus yaygınlaştırılacak

Türkiye’nin dijital gündemi yakından takip ettiğini vurgulayan Engin, dijital gündemin ülkenin odak noktası olmaya başladığını da sözlerine ekledi. Pardus’un 2011 ve 2013‘ü kapsayan dönemde yapılan saldırılar nedeniyle tamamen çöktüğünü söyleyen TÜBİTAK başkanı, 2014’ten beri işletim sisteminin kendine gelmesi için çalışmalar yapıldığını belirtti.
Bu saldırılar ardından yerli işletim sistemi Pardus toparlanmış durumda. Şimdilerde TSK başta olmak üzere birçok alanda Pardus kullanılıyor. İşletim sisteminin güncel durumu hakkında Engin şunları söyledi:
“Milli Savunma Bakanlığında 5 bin istemci ve 420 sunucu milli işletim sistemi Pardus işletim sistemiyle asıl işlemlerini gerçekleştiriyor. 2015’te BilimSanayi ve Teknoloji Bakanlığı‘nda dönüşüm projemiz başlatıldı. Yüzde 70 civarında bakanlığın dönüşümü tamamlandı. Yaklaşık 5 bin istemcisi bulunan İSKİ’de 2 bin 400 istemci Pardus yüklü olarak çalışmaya devam ediyor.
Cumhurbaşkanlığı Külliyesinde, Pardus ve Lider Ahenk Merkezi Yönetim Sistemi kuruldu. Bunu testlere açtık. Ahtapot Bütünleşik Siber Güvenlik Sistemi ilk versiyonu çıkarıldı. Engerek Kimlik Yönetim Sistemi kullanıma sunuldu. Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı ile kullanım için protokol imzalandı. Kamu Hastaneler Birliği genel sekreterliklerinde göçler yapılıyor. Aydın, Bursa ve Şanlıurfa’da değişik hastanelerde pilot çalışmalar yapıldı, Pardus dönüşüm takvimleri belirlendi.”
Bu noktada özel sektöre dönen Arif Engin, şu ana kadar yapılan çalışmaların sadece kamu alanında gerçekli olduğunu, Pardus’un özel sektörden yeterince destek alamadığını söyledi. Özel sektörün katkısıyla işletim sisteminin yaygınlaşabileceğini de sözlerine ekledi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder